Teaterresa

webb 400 piafTeaterresan i höst är preliminärt flyttad till 13/3-21 16:00
Vi har preliminärbokat 50 st biljetter till Forever Piaf Musikalen på Göta Lejon i Stockholm med bl.a. Beata Ernman och Malena Ernman.
Vi räknar med att biljettpris + bussresa kommer att för medlem landa på 1 145 kr/person, icke medlem 1 245 kr/person. Avresa från Resecentrum 08:00. Efter ankomst till Stockholm finns tid för shopping och lunch innan föreställningen börjar 16:00.
Är du/ni intresserade att följa med på resan?
En ny intresseanmälan kommer att startas när vi vet närmare när biljetterna skall vara betalda och kommer att annonseras på denna hemsida och i nyhetsbrev.

Till er som köpt biljetter till flyttade/inställda föreställningar.

corona 4915961 1920

Information uppdaterad 2020-04-15

”The Refreshments” är flyttad till lö 24 oktober. ”Love Songs” och ”Den inbillade sjuke” är inställda.

Biljetter inköpta till ”The Refreshments” gäller för den senarelagda föreställningen med samma rad- och platsnummer.

För dom som inte kan utnyttja biljetter till ”The Refreshments” i höst och för biljetter köpta till övriga föreställningar ber vi er att behålla biljetterna tillsvidare. De kan sedan användas som betalningsmedel till andra föreställningar i höst.

För dem som absolut vill ha pengarna tillbaka för The Refreshments ber vi er skicka in biljetternas referensnummer, biljettpris, rad- och platsnummer så startar vi ett återköp via Tickster. Är biljetterna köpta i Folkets Hus reception behöver vi även ert bankkontonummer eller Swish-nummer så skickas pengarna från Motala Teaterförening. Skicka via e-post till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller ring kassören Rolf Larsson 070-6234690.

För biljetter köpta till de inställda föreställningarna ”Love Songs” och ”Den inbillade sjuke” gäller följande:
Har du köpt biljetterna via Tickster på webben sker återköp automatiskt så snart Tickster hinner med. Är biljetterna köpta via Folkets Hus reception måste vi be er om att skicka in biljetternas referensnummer, biljettpris, rad- och platsnummer samt vart vi skall skicka pengarna, bankkontonummer eller Swish-nummer. Skicka via e-post till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller ring kassören Rolf Larsson 070-6234690.

Håll i biljetterna! De är en värdehandling som kommer att gälla tills de använts till andra föreställningar eller är återköpta.

Föreställningar som är klara för hösten:
Lö 19/9 Östgöta Blåsarsymfoniker Med körer från Nrk o Motala Musikskola Konsert Läs mer: https://ostgotamusiken.se/om-oss/ostgota-blasarsymfoniker/
Lö 24/10 Refreshments Konsert Läs mer: https://therefreshments.se/home.html
On 14/10 Play 3.0 1 Teater Läs mer: http://scenkonstportalen.riksteatern.se/produktion/12277
Prel. nov Tralala Teater Läs mer: http://scenkonstportalen.riksteatern.se/produktion/7139

REFRESHMENT FLYTTAD TILL I HÖST!

corona 4915961 1920Föreställningen den 20 Mars på Motala Folkets Hus är i samråd med produktionsbolaget framflyttad till i höst med prel. datum 24 oktober pga av den rådande situationen med Coronaviruset.

Även Love Songs och Den inbillade sjuke är inställda. Vi hoppas att även desa föreställningar kan spelas under hösten.

Mer information kommer inom kort.

Välkommen i teatervimlet

Motala Teaterförening har kommunens förtroende att arrangera teater, dans och annan scenkonst för Motalaborna och hitresta besökare. Vi arbetar helt ideèllt. Att vara medlem innebär att man är med och stödjer det lokala kulturutbudet och kan ta del av alla förmåner som Scenpasset, ditt medlemskort ger. Att vara medlem kostar endast 150:- för ett helt år. För ett par på samma adress kostar det bara 230:-.

Välkomna.

Ordförandeskifte vid välbesökt årsmöte.

Efter 18 års ideellt arbete, varav 8 år som ordförande i Teaterföreningen lämnade Hans Enkvist över stafettpinnen till Glenn Qvarfordth. Hans uppvaktades av Teaterföreningen genom att bli Hedersmedlem i föreningen samt att få det han alltid har älskat, en upplevelse, den här gången på Konsert & Kongress i höst. Folkets Hus - föreningen uppvaktade med blommor.

Efter fikat bjöd Andreas Hedenskog med fru Ussi på nostalgimusik som verkligen uppskattades av de församlade.

Recension av "Man får vål ställa upp"

Man far val stalla upp FotoFars enligt alla konstens regler - recencion av Per Carlsson, MVT

Högt tempo, stora gester, snabba repliker, förvecklingar ska det vara. Och mycket spring i dörrar. Adde Malmberg vet hur man gör.

Av Adde Malmberg, med Sofia Bach, Anna Carlsson, Siw Erixon, Henrik Johansson, Sofia Rönnegård, Daniel Träff.

Läs mer på MVT:s hemsida!

Medlemserbjudande från Folkets Hus

Bygdens söner
En ömsint landsbygdskomedi

bygdenssoner

Ord.pris: 175 kr
För medlem: 150 kr

Läs mer!

Matmeny för föreställningskvällarna

matmenybild 300Se menyn och beställ!